Już widziałem:
All that jazz - Cały ten zgiełk
Cotton Club
Sweeney Todd + wszystkie Burtona
Romeo i Julia (1996)
Chicago
Interesują mnie filmy na 8-9/10 a najlepiej arcydzieła.
Z góry dzięks:)
Za Cabaret się zabieram, a Moulin Rouge jest kozacki. Ciągle mi chodzi po głowie hasło: The greatest thing you every learn, it's love, and be loved in return...
Niekoniecznie z pazurem ale jeżeli jesteś fanem tego gatunku to lista musicali, z której mozesz sobie wybierać :)
Deszczowa piosenka
Grease
New York, New York
Upiór w operze
Na przepustce
Gigi
My Fair Lady
Parada wielkanocna
Czarnoksiężnik z Krainy Oz
Hair
Kabaret
Chicago
West Side Story
Narodziny gwiazdy
Ziegfeld Girls
Dźwięki muzyki
Miss Saigon
Amerykanin w Paryżu
Moulin Rouge
Across the universe
Fame
Piękna i Bestia
Metro
Koty
Taniec Wampirów
42nd Street Musical
Rent
Notre-Dame de Paris
Funny Face
The Rocky Horror Picture Show
Król Lew
Mary Poppins
Victor/Victoria
Jekyll and Hyde
Oliver!
Skrzypek na dachu
Evita
Aida
Spotkajmy się w St. Louis
We Will Rock You
Jesus Christ Superstar
Les Miserables
Yankee Doodle Dandy
Faceci i laleczki
Wszyscy na scenę
Panowie w cylindrach
iiii to chyba na tyle :]
więcej tytułów nie moge sobie przypomnieć...
niektóre sa w wersji tylko scenicznej
To naprawdę spora lista... Nie jestem wielkim fanem, ale raz na jakiś czas mam ochotę sobie obejrzeć i chcę aby było warto. Selekcja to podstawa.
dzięki wielkie
wszystkie te filmy czy przedstawienia sa uznawane za conajmniej bardzo dobre. Sam zresztą możesz sprawdzić sobie recenzje jednak dopóki nie obejrzysz to nie będziesz wiedział bo każdemu przecież podoba się co innego.
Najlepiej przeczytaj najpierw o czym każdy jest bo niektóre mówią o czymś więcej i mają to 'coś' a inne są zwykłą historią o miłości opowiedzianą w formie musicalu (lekkie, łatwe i przyjemne, w sam raz do relaksu i posłuchania :) ).
Jak mi się jeszcze coś przypomni albo wpadne na coś ciekawego to napiszę.
na początek może polecę: Hair i Jesus Christ Superstar
to - zaraz po Cabarecie - moje 2 ulubione musicale.
Już kilka z listy mogę wykreślić.
HAIR zarzucę za parę dni jak będzie mniej peerów (przy takich filmach uznaje tylko 2CD).
usłyszałam o takim dziwadle ;)
http://www.repo-opera.com/flash_home.html
na youtube można znaleźć sporo piosenek. Muzycznie jak dla mnie jest świetne chociaż nie wiem jak wyjdzie całość, spodziewam się że będzie raczej niesmaczne. No i Paris Hilton mnie niepokoi...
jeżeli spodobał ci się Sweeney Todd, to polecam Jekylla & Hyde'a i Les Miserables, choć oba na razie tylko w wersji scenicznej (J&H w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, niedługo wersja filmowa, jest zapis spektaklu z Broadwayu ale z Davidem Hasselhoffem w roli głównej - to obejrzeć tylko w ramach ciekawostki, Les Mis niedługo w Romie, a na wersję filmową się nie zanosi, chociaż do znalezienia jest zapis świetnego koncertu ze wspaniałą obsadą)
Szczerze polecam Yankee Doodle Dandy. Genialny (choć strasznie patriotyczno - propagandowy) musical, rola Jamesa Cagney'a po prostu zapiera dech. No i doskonałe piosenki.
Producenci (2005) - wspaniały remake filmu Brooksa, który rozmachem i komizmem przebija oryginał! Rewelacyjne piosenki, układy, wszystko w klasycznym, broadwayowskim stylu. A 'Springtime for Hitler' zwala z krzesła :)
Jeszcze genialny "GREASE" z Johnem Travoltą i Olivią Newton-John.
Polecam również wciąż świeży i ożywczy "CHÓR" (A Chorus Line) z Michaelem Douglasem w reżyserii Richarda Attenborougha (tak, tak, twórcy "Gandhi'ego", "Chaplina" czy "O jeden most za daleko").
Polecam musicale z Barbrą Streisand: "Zabawna dziewczyna" i kontynuacja "Zabawna dama", "Jentł" oraz "Hello, Dolly!". Poza tym "Dziewczęta z chóru" z Marilyn Monroe i "Lekkoduch" z Fredem Astairem i Ginger Rogers.
Chyba nikt tu jeszcze nie podał Cry Baby - Beksa z Johnnym Deppem http://www.filmweb.pl/film/Beksa-1990-4102
Co prawda to luzacka komedia z przymknięciem oka, ale jak dla mnie świetny musical. Polecam wszystkim gorąco.
Jeszcze to: Krwiożercza roślina/Little Shop of Horrors - też komedia, ale można powiedzieć, że z zębami :P http://www.filmweb.pl/film/Krwio%C5%BCercza+ro%C5%9Blina-1986-9585