emanuje gwałtownymi namiętnościami, lecz bez upiększeń jakie zwykle towarzyszą na ekranie. Starannie dopracowana z dużą troską o szczegóły - wszystko tchnie autentyzmem. W dziele daje się odczuć nutę fatalizmu właściwą amerykańskiemu czarnemu kryminałowi, ale zaznaczoną gdzie indziej. Visconti przeniósł akcję filmu z...
więcejLuchino Visconti debiutuje, na warsztat biorąc powieść Jamesa M. Caina "Listonosz zawsze dzwoni dwa razy". W efekcie otrzymujemy mroczny melodramat podszyty moralitetem. Film zaliczano pochopnie do włoskiego neoralizmu, ale Visconti wyłamuje się takim prostym klasyfikacjom. Nie jest to może jeszcze dzieło na miarę...
Zarówno 'Opętanie' jak i 'Listonosz zawsze dzwoni dwa razy' zostało stworzone na podstawie powieści Caina. Jednak dzieło Viscontiego wypada tu o wiele lepiej.
Postać Giovanny jest tu realistyczna, to prawdziwa kobieta pełna namiętności, w pierwszych scenach widzimy ją zmęczoną, rozczochraną, przepasaną fartuchem....
... bo myślałem, że jest to dzieło Viscontiego na podstawie powieści A. Moravii, dopiero potem się dowiedziałem, że Moravia zmajstrował scenariusz na podst. powieści Caina. Dotychczas widziałem tenże film http://www.filmweb.pl/film/Pustka-1963-92971, a nakłoniła mnie lektura nie tak dawno wydanej na polskim rynku...
czyha nie wiadomo gdzie i spada nie wiadomo kiedy. dwójka bohaterów zostaje ogarnięta obsesją na swoim punkcie. chcieliby siebie chłonąć, ale jednocześnie ich charaktery są różne, a co za tym idzie i potrzeby różne... potok namiętności jak każdy nurt nieuregulowany prowadzi do zniszczenia i cierpień. prosty film,...
widzialem juz jedna ekranizacje powiesci caina i byl to film rafelsona z 81 roku. gdybym mial porownywac, rywalizacje wygrywa visconti. nie chodzi tylko o to ze film rafelsona mnie najzwyczajniej rozczarowal swym melodramatyzmem, a raczej o to ze visconti przez niemalze 2,5 h trzyma widza nie tyle w napieciu, co w...